Translate

Lyssna

För bästa upplevelse och funktion av denna webbplats vänligen aktivera javascript.

Kommunens kundtjänst bland de bästa i Sverige

Ängelholms kommun placerar sig på andra plats i Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) årliga mätning av kommuners service via telefon och e-post.

Det är inte första gången Kundtjänst befinner sig i toppen i den här undersökningen. Vid två tidigare tillfällen, 2015 och 2017, tog de hem förstaplatsen. Men i år var de Klippans kommun som var nummer ett. På tredje plats hamnade Burlövs kommun.

– Det känns otroligt bra att vi kan stabilt ligga kvar i toppskiktet i Sverige. Det betyder att vi är organiserade på ett sätt som inte bara är tillgängligt för våra kunder utan att vi även är kunniga inom vårt område och har ett bemötande i särklass. Att ha personal som trivs på jobbet och får vara delaktiga i utvecklingsfrågor är motiverande och detta är en av framgångsfaktorerna för oss. Det pågår ständiga förändringar och det gäller att ligga steget före för att komma möta våra kunders behov och det kommer att ställas helt nya krav på oss i framtiden, inte bara som kommunens ansikte utåt utan som organisation som helhet, säger Maria Sjödin Nilsson, chef för Kundtjänst.

Kundtjänst webb
Chef kundtjänst